היום כולנו יודעים שכל זוג שמתחתן זה נס. בלי להגזים, לפעמים ההרגשה היא שאם שני הצדדים שחיברנו הסכימו להיפגש ועוד החליטו לצאת לדייט שני, זה כשלעצמו נס קטן וסיבה לחגיגה.

הקטע עם נס, זה שהוא גורם לנו להיות פאסיביים, מאפשר לנו לתלות בו את יהבנו ובעיקר לחכות לו שיגיע. מה לעשות? רוב הפעמים הוא מופיע אחרי שעשינו משהו אחר ממה שהיינו רגילים לעשות. אז איך נעזור לנס הזוגיות לקרות?

זאת השאלה ששירה, בת 37 שאלה אותנו, כשנפגשנו בין גל ראשון לשני בקורונה. 

שירה יצאה עם צחי חצי שנה. לקח להם זמן עד שהם הרגישו בנוח אחד עם השנייה ועד שנפתחו הלבבות. 

הקשר התחזק והחיבור בינהם עבד טוב. ככל שהקשר התקדם שירה התחילה לקבל רגליים קרות. היו לה התלבטויות ובעיקר פחד מלהתחייב ולהחליט שזהו, הוא האיש בשבילה והם נפרדו. 

עברו 3 חודשים ושירה שיתפה אותנו שצחי חסר לה. שהיא מתגעגעת. חושבת שאולי היא פיספסה משהו טוב. עיבדנו ביחד את התחושות שלה וניתחנו את ההתנהלות שלה בזמן הקשר ושירה הרגישה שהיא יכולה לפנות לצחי ולבדוק אם יש מצב לניסיון נוסף. 

צחי שמח אם כי קצת היסס והם החליטו לתת לקשר שלהם הזדמנות שנייה. הקשר התקדם מהר והם התחילו לדבר על חתונה. 

הפעם הגיע תורו של צחי להילחץ ולהסס. בשלב הזה הגיעה אלינו שירה ושאלה: "אני מרגישה שזה שהגענו עד הנקודה הזו זה נס. 

איך להשאיר את הנס הזה?" 

שמנו על השולחן את שתי המילים: ייעוץ זוגי. 

התגובה של שירה הייתה מיידית. "ייעוץ, טיפול? השתגעתם? זה לזוגות וותיקים, שחוקים כאלו שלא מוצאים כבר דרך לתחזק את הקשר לבד. 

אצלנו בגדול הכל טוב. יש אהבה וכבוד הדדי, מה ייתן לי עכשיו טיפול זוגי?"

יש סטיגמה על טיפול/ייעוץ זוגי והגיע הזמן להפריך אותה. 

שני אנשים שמגיעים לקשר זוגי מתוך רווקות מאוחרת מביאים איתם הרגלים, תפיסות עולם, תחושת עצמאות יקרה ופחד גדול מלאבד את החופש ואת הנוחות שנלוותה לחיי הרווקות. 

מאתגר מאד להסתנכרן עם אדם נוסף כשמגיעים עם הנדוניה הזו. 

זה מציף קשיים וזוגות רבים בוחרים לוותר על הקשר ברגע שבעיות מתחילות לצוץ. המחשבה המוטעית היא, שהרי אם כבר בתחילת הזוגיות יש בעיות, מה יהיה אחר כך, כשיגיעו החיים האמיתיים? להיפך! אם יש בסיס של אהבה, הערכה, כבוד הדדי ואמון, אז אל תוותרו! הקושי הוא טבעי ואינהרנטי לקשר. 

תזהו את הבעיה בעודה קטנה ואל תפחדו לקרוא לה בשם וטפלו בה, ביחד. תוכלו לקבל כלים כדי להתמודד עם חששות ועם קשיים באופן זוגי. זה יעשה פלאים וזה יהיה הנס שלכם!

לצערנו, שירה וצחי וויתרו לעצמם ולא הלכו לייעוץ זוגי. הם נפרדו שוב וספק אם יהיה קאמבק שלישי. 

לעומת זאת, הייתה לנו הפתעה נעימה עם דביר. דביר יצא עם לא מעט בנות במהלך שנות רווקותו. 

העבודה איתו הייתה סביב מערכות יחסים עם נשים שניצלו את טוב ליבו ואת הלארג'יות שלו עד שהוא דייק לעצמו איך להכנס לקשר בריא. 

את קרן הוא הכיר דרך חברים משותפים והם יצאו תקופה קצרה והתאהבו. 

הקורונה החישה את הקשר ובין ההחלטה להתחתן לבין החתונה עצמה היו שבועיים. 

כמה ימים אחרי החתונה מגיעה שיחת טלפון מהזוג הטרי: "אנחנו בדרך לירח דבש. כשאנחנו חוזרים, אנחנו רוצים לקבוע פגישה עם מטפלת זוגית. 

אנחנו מאושרים ומאוהבים, אבל מספיק מפוכחים כדי לדעת שיש בינינו פערים ותפיסות שונות וחשוב לנו לטפל בזה עכשיו, ולא לתת לדברים לגדול ואז לחכות לנס."

כמה פשוט וכמה חכם מצידם. 

בואו נאמץ את הגישה הנקייה הזו וניתן לזוגות שסביבינו את הלגיטימציה לטפל בבעיות כבר בהתחלה, ולא לוותר, כי אם הם יקבלו כלים בשלב הראשוני הזה, יש סיכוי מאד טוב שהקשר יהיה חזק ויציב יותר.

קשר טוב צומח מתחזוקה נצחית, אז לא לוותר ולא לחכות לנס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *