בגדול, אנשים לא אוהבים שינויים. מעדיפים את המוכר, את הישן אפילו על מגרעותיו, העיקר לא להסתגל לשיטה חדשה או לדרך שונה ממה שהכרנו. 

אנחנו יודעות שהמציאות סביבנו משתנה כל הזמן ובעולם הדייטים השינויים מהירים וגדולים. מי שנמצאת במסע למציאת זוגיות אפילו ארבע או חמש שנים חווה על בשרה את השינויים ואת הדרישה ממנה להסתגל אליהם. 

עינת הגיעה אלינו אחרי 14 שנות נישואין. עד שהתחתנה יצאה עם שניים שלושה בחורים שהכירה בצבא ובאוניברסיטה ומשם כבר גידלה משפחה. היא התגרשה לפני כמה חודשים ועם שני ילדים ורצון עז לפרק ב' היא חזרה לעולם ההכרויות, אחרי שלמעשה לא ממש הייתה בו אי פעם. 

"מה זה?" היא שואלת ספק בייאוש ספק בהלם "העולם השתנה עד כדי כך?" עינת מספרת על ההתוודעות  לאפליקציות, לתפישות עולם שלא הכירה, לחוקי משחק שלא ידעה שהם קיימים בכלל.  "אני לא רגילה לקצב הזה, לדרישות החדשות. וכל הזמן אני שומעת מהחברות שלי – עינת, את צריכה ללמוד להסתגל לשינוי -. וואללה, קשה לי."

אנחנו מקשיבות ושומעות את הכאב בקולה. בואי ננסה להבין את הקושי ולפרק אותו מכותרת גדולה למשהו שאפשר להתמודד איתו.

את עברת שינוי גדול בחייך, ותוך כדי שאת מסתגלת אליו את גם לומדת שפה חדשה, השפה של עולם ההכרויות שגם משתנה כל הזמן. עינת מהנהנת "הכל ביחד מאד מפחיד." אז בואי נפרק את הפחד הזה לחתיכות קטנות, שיהיה יותר קל לעיכול. תבחרי דבר אחד פרקטי שקשה לך איתו. 

"שיווק עצמי. לשים את התמונה שלי ולכתוב על עצמי ולדעת שהכרטיס הזה מסתובב לו. החשיפה הזו קשה לי."

מעולה. שלב אחד צלחנו. השלב הבא הוא שיעורי בית. חישבי בכנות עם עצמך למה השיווק העצמי כל כך קשה? מה זה מפעיל אצלך? אחרי שתרשמי את התשובות, כדאי לעצור ולהיזכר מה המטרה שלך. כתבי את המטרה בראש העמוד. אם המטרה היא: להיות בזוגיות משמעותית, זה הזמן לבדוק האם השיווק העצמי הוא כלי הכרחי בדרך להשגת המטרה. עכשיו את צריכה לבחור אם להשתמש בכלי הזה או לא. 

אנחנו מאמינות שתמיד יש לך יותר מאופציה אחת לבחירה. לכל אופציה יש מחיר ויש רווח.

"מה הכוונה?" עינת שואלת. את יכולה להחליט שגדול עלייך להצטלם ולשים תמונה בכרטיס הכרויות, אנחנו מסבירות,  ושאת מעדיפה להישאר בעולם הקודם שבו תכירי מישהו בנסיבות חברתיות ואז יורד ממך הסטרס של החשיפה. מצד שני, זה האמצעי להכיר בשנת 2023 ואם תוותרי עליו, ייתכן והמסע שלך יהיה הרבה יותר ארוך והרבה פחות אפקטיבי. הבנתי. אני באמת קצת אולד סקול, נלחמת עם הטכנולוגיה וחסרת אמון באפליקציות. איך אני יכולה לנצח ככה? 

לאט, לאט ובקצב המתאים לך, את תסתכלי על השינויים בסביבתך היישר בעיניים ותתחילי לקבל את העובדה ששינוי הוא משהו בלתי נמנע בחיים. סוף סוף ראינו ניצוץ בעיניה של עינת. "אז מה השלב הבא?" 

על השלבים הבאים בהתמודדות וקבלה של שינויים נדבר בפעם הבאה שניפגש, רק אל תשכחי את שיעורי הבית 🙂  המשך יבוא…..

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *