"אני לא בזוגיות כי אין לי מזל בחיים האלה". כמה פעמים שמענו את המשפט הזה בווריאציות שונות?  לרוב המשפט מגיע כתירוץ, או אחרי מפח נפש שמוציא ממך את הכוחות להמשיך הלאה. אבל האמת הפשוטה היא שמציאת זוגיות איננה תלויה במזל, הלוואי וכך היה. המציאות היא שנדרשת השקעה כדי להיות בזוגיות.

דניאלה הגיעה אלינו כחלק מההשקעה שלה במציאת זוגיות. היא דוקא לא סמכה על המזל, ורצתה לעשות עבודה אמיתית של בירור והעמקה. בפגישות הראשונות היא סיפרה על הרקע המשפחתי שלה, על שהיא בת זקונים להורים מבוגרים ושמרניים. עד היום היא לא הצליחה לעבור מעבר לדייט ראשון. לאט לאט הביטחון שלה בנו התחזק והיא שיתפה בדברים שלא שיתפה אף אחד מעולם.

במפגש השלישי, אחרי שדיברנו על עוד דייט שלא צלח, היא הרימה אלינו מבט ואמרה בעיניים דומעות: "אני חושבת שאני הורסת את הדייטים שלי כי אני אף פעם לא מחייכת. כבר שנים שאני לא מחייכת ליד אנשים כי אני מפחדת שיראו לי את השיניים. זה ברמה שאני ממש מחשבת מתי וכמה לחייך".

דניאלה השתתקה, ולאחר מספר רגעים הוסיפה: "בילדותי ההורים שלי לא יכלו לממן לי טיפול, וככה נשארתי עד היום עם שיניים לא ייצוגיות. היום אני יכולה להרשות לעצמי, אבל נראה לי מביך לעבור יישור שיניים בגילי".

הבנו לליבה. שוחחנו על הרווח וההפסד שיהיו לה אם תחליט ללכת על הפרויקט הזה. נכון שזה דורש ממנה כוחות נפש, השקעה כספית ותקופה שבה היא תסתובב עם ברזלים בשיניים, אבל מנגד מדובר בתקופה מוגבלת לעומת תקופה ארוכה מאד שבה היא מסתובבת בעולם בלי לחייך, בלי להשתחרר בסיטואציות חברתיות בכלל ובדייטים בפרט.

 סיכמנו שהיא תחשוב על הרעיון ונפרדנו.

עברו מספר שבועות ודניאלה התקשרה לעדכן: "החלטתי ללכת לטיפול. מהי תקופה זמנית לעומת חיים שלמים? אני עושה מעשה ומפסיקה לסמוך על המזל".

נפגשנו שוב אחרי מספר חודשים. דניאלה עוד הייתה עם ברזלים על השיניים, אולם כבר לקראת סוף הטיפול. "איזה מזל שהחלטתי לא לסמוך על המזל!", אמרה בחיוך. "אני כל כך שמחה שבחרתי להשקיע בעצמי. קיבלתי פירגון מכל הסביבה שלי. מתברר שהיו חברות שרצו מזמן להמליץ לי על המהלך, אבל לא היה להן אומץ כי חששו שאני אפגע. זה כשלעצמו כבר היה שווה כדי לפתוח דברים בינינו. בכלל, גיליתי שיש מלא אנשים שעושים יישור שיניים בגילי, מסתבר שזה אפילו טרנד".

 כמה זוהרת היא נראתה באותו רגע, הביטחון העצמי התחזק וזה ניכר. דניאלה בחרה להשקיע והמאמץ כבר החל להשתלם.

ההחלטה לוותר על האמונה המוטעית ש"אין לי מזל" ובמקומה לבחור להשקיע היא החלטה חשובה, אלא שההשקעה דורשת מודעות.  לכן בשלב ראשון כדאי לאתר את הנקודה שבה חשים בחוסר הביטחון, שדווקא בה בורחים לטענה: "אין לי מזל". הכנות הפנימית חשובה מאוד, שכן בדיוק בנקודה זו צריך וחשוב להשקיע. ההשקעה יכולה להיות חיצונית ואקטיבית, כמו להשקיע בתמונה טובה, להירשם לאתרים, להשקיע במראה חיצוני בדייטים או לחייך יותר; וההשקעה יכולה להיות פנימית, כמו לעבוד על האמונות המגבילות, הרגשות, ההתנהגות והדימוי העצמי.

בשלב הבא יש להבין אם התשובות נמצאות בתוכנו. אם לא, כדאי להתייעץ עם אדם נוסף שרואה את הדברים באופן אובייקטיבי יותר, שידע להכיל ולפרגן, אך גם יאמר אמת וייתן דחיפה קלה לכיוון הנכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *