מפה לשם ואנחנו כבר שמונה חודשים לתוך תקופת הקורונה. פרק זמן שאילץ את כולנו להסתגל למצבים חדשים, להתמודד עם אתגרים שלא הכרנו ולעשות שינויים בכל כך הרבה תחומים בחיים.

גם אצל הרווקים והרווקות, התקופה נתנה את אותותיה והתגובות שנתקלנו בהן נעו בין: "המגיפה הזו מרגישה לי כמו סוף העולם, אין מצב שאני נשאר בה לבד. זה הזמן שלי לעשות שינוי ולמצוא זוגיות" לבין: "המצב כל כך לא ברור, שאני לא מרגישה שזה זמן יציב ובטוח להתחיל קשר. מעדיפה לחכות שהקורונה תעבור." 

מי צודק? מצד אחד, כולם צודקים, כי כל אחד מגיב אחרת לשינויים ולמשברים וזה מצוין להקשיב לקול הפנימי שלך ולזהות מה הכי נכון לך בעת הזו. מצד אחר, חשוב לשים לב שלא נגררים לפאסיביות שעלולה להוביל לייאוש וחלילה לדיכאון.

ובכל מקרה, מי שנמצא בשלב בחיים של מציאת זוגיות עדיף להיות בעשייה ובאקטיביות, גם אם העשייה היא בתחומים אחרים בחיים כמו העבודה, תחביבים, התנדבות – יש לכך השפעה על האנרגיות שקורנות החוצה בשלבי יצירת קשר חדש.

שי, רווק בן 40 הגיע אלינו כשהוא שבע דייטים ואכזבות ובד בבד הוא משתוקק לזוגיות ולהקמת משפחה. לפגישה איתנו הוא מגיע שפוף וחסר מצב רוח. "כל הבנות שיצאתי איתן בחודשים האחרונים חיות בסרט. אחרי דייט אחד הן נעלמות ולפעמים אפילו אחרי שיחת טלפון הן מחליטות שלא מתאים וחותכות." כל כך רע הרגיש, ששאל מה דעתינו שיילך לרב שמכין קמיעות להוצאת עין רעה.

עצרנו את שטף דיבורו וכדי להתקדם ועשינו שני דברים . הזכרנו לו את כל התכונות הטובות שיש בו ואת כל ההישגים וההצלחות שלו בחיים עד כה. זה היה שלב הכרחי כדי להחזיר לו את הביטחון העצמי ואת האמונה בעצמו וביכולות שלו. שכן, ביטחון עצמי ואהבה עצמית הם תנאי בסיסי ליכולת לייצר קשר זוגי ואהבה. לאחר מכן דיברנו איתו על הצורך במיקוד שליטה פנימי. שי תולה את חוסר ההצלחה שלו בגורמים חיצוניים (עין רעה… כל הבנות….) בזמן שמיקוד השליטה שלו צריך להיות פנימי – כלומר, אם הוא רוצה לראות שינוי במצבו, אז אין הדבר תלוי אלא בו והשינוי – צריך לבוא מבפנים. 

"אוקיי. נגיד שאני מוכן לקחת אחריות ולעשות שינוי. מה אני כבר יכול לעשות?"

שמחנו על השאלה, מכיוון שברגע שהאדם אומר לעצמו בקול רם – "אני צריך לשנות את הגישה ולקחת אחריות על מה שיש לי שליטה בו", הוא כבר התחיל את התהליך. מכאן אפשר להתקדם. שוחחנו ארוכות עם שי וגיבשנו רשימה של שינויים שהוא יכול לעשות ושהוא התחבר אליהם.

לפני שאתה נענה להצעת ההכרות הבאה תמצא את הדרך שמתאימה לך להעלות לעצמך את האנרגיות, תהיה בעשייה שמרימה לך ועושה לך טוב.

תבחן מחדש את "הדמות האידיאלית" שחשבת שמתאימה לך ותכניס בה שינוי. תגמיש את הפרדיגמה ותבחן עם עצמך מה באמת חשוב לך בבת זוג ומה פחות קריטי.

ודבר אחרון, בדייט הבא, תחליט שאתה מתמקד בשפע שקיים באדם שאיתו אתה נפגש, ותבוא בעין טובה מלכתחילה.

תהיה יצירתי בבחירת המקום של הדייט ותכין רעיונות לדייטים מחוץ לקופסא.

תקופת הקורונה מזמנת לנו הזדמנות לשינוי חשיבה, שינוי גישה ושינוי אווירה – נצלו אותה לטובתכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *