החגים בפתח. כמה פעמים שמעת את צמד המילים הללו והתכווצת מבפנים? כמה פעמים המילים הללו עוד יגרמו לך להזמין מיד כרטיס לנפאל?

החגים שבפתח מביאים איתם חשבון נפש על השנה שעברה לצד התהייה: איך זה שההיא כבר התחתנה ואצלי זה עוד לא קרה? במה אני שונה?

במקום להתבאס, אנחנו נזדקף, נסתכל לחגים בלבן של העיניים ונאפשר לך לקחת מהם את מה שמתאים לך בנקודת הזמן שבה את נמצאת במסע האישי שלך.

נתחיל בישן המתחדש. יש משהו נעים ומרגיע בתפילות המוכרות ובמנהגים שחוזרים על עצמם כל שנה מחדש. המוכר והישן הוא נוח ונוסך תחושת ביטחון. אפשר להתבונן מסביב על קשרים נעימים ונוחים שיש לך, לבדוק מה יש בקשר הזה שגורם לך להרגיש כך ולהביא את זה לקשר הזוגי הבא שלך. לא חייבים להמציא מחדש, שווה גם להביט לאחור ולהיזכר בקשר שהיה בסה"כ טוב ונגמר, ואולי כדאי לחדש אותו? זה מה שקרה לעידו.

עידו הגיע אלינו בגיל 30 כשהוא מוכוון מטרה – הוא רוצה להתחתן, אלא שמכל הקשרים שהיו לו עד כה הוא לא הצליח להתקדם מעבר לכמה דייטים, הגם שהיו מפגשים טובים והפוטנציאל היה שם. עבדנו עם עידו על זיהוי נקודות החוזק שלו, על יותר התמקדות ופחות פיזור.

התהליך ארך למעלה משנה. לקראת החגים לפתע התקבלה אצל עידו שיחת טלפון משרי, בחורה איתה יצא שנתיים קודם. עידו אפילו לא זכר למה זה לא המשיך בזמנו, כי היו להם כמה פגישות נחמדות ממש. שרי עשתה חשבון נפש לפני החגים ונזכרה בעידו. בעצם היה להם די נחמד, אז למה לא לבדוק מה קורה איתו עכשיו? אז מה אם עברו שנתיים?

הם נפגשו שוב. כל אחד מהם היה במקום אחר, עבר תהליך, ידע מה חשוב לו בקשר ולכל אחד היה זיכרון נעים מ"הסיבוב" הקודם ביחד. הפעם זה הצליח. עידו ושרי הביאו משהו קצת חדש לקשר ישן וטוב, נתנו לעצמם הזדמנות שנייה והתארסו!

ננסה גם להתחדש בכמה רעיונות שאפשר לאמץ לקראת השנה החדשה:

ננצל את הפייסבוק. תחרשו קצת את רשימות החברים של החברים שלך וגם תבקשו שיעברו על רשימת החברים שלהם (החבר'ה מהצבא, מהאוניברסיטה… כולם שם!), שיבדקו אם יש מישהו מתאים עבורכם.

אפשר להיכנס לקבוצות ופורומים שיש להם תחומי עניין משותפים לשלך – ספורט, אומנות, טיולים, נטפליקס… יש מישהו שמעניין אותך שם? לכי על זה! פנייה ישירה או חבר משותף שיעשה את החיבור.  

ומהעולם הווירטואלי – לעולם האמיתי. סדנאות בישול: כמה זוגות כבר הצליחו להכיר סביב הבצק התופח והתבשיל הריחני?

אפשר ליזום או להצטרף לפעילות התנדבותית. כך תצליחו גם להכיר בחור או בחורה עם לב זהב וגם לעשות משהו טוב לאחרים.

לכו לשמוע הרצאה מעניינת: אם שניכם בחרתם להגיע לאותה הרצאה, יש לכם לפחות נושא אחד במשותף וסיבה טובה להתחיל בשיחה.

והכי חשוב – תמשיכו בעשייה שאתם גם ככה עושים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *