הפעם אנחנו פותחות באנחה. כזו שיוצאת ממעמקי הבטן, מטפסת דרך הריאות, נלחצת אל קנה הנשימה ומשתחררת לאוויר בקול כואב: "אוייי". זוהי אנחה על הפספוס, על ההחמצה ועל מה שיכול היה לקרות אילו לא היינו נתקלות כל יום במקרים של ויתור על קשר או על פוטנציאל לקשר בגלל… בעצם בגלל מה?

אביעד, בן 41, עשה דרך ארוכה במסע האישי שלו למציאת זוגיות. בשבוע שעבר הוא קיבל הצעה להכיר מישהי חדשה, ירדן שמה. כל הנתונים היו סבבה לגמרי, אפילו התמונה עברה את המבחן (אוי, התמונה, עוד משהו שמוציא מאיתנו אנחות כבדות… נושא לטור בפני עצמו). אביעד נתן תשובה חיובית וגם ירדן הסכימה. נהדר, יש חיבור! אביעד וירדן שוחחו וקבעו להיפגש, ואנחנו חיכינו לשמוע איך היה. במוצאי שבת אביעד שלח לנו הודעה: "נפגשתי בשישי עם ירדן. היא בחורה טובה ומתוקה מאוד, אולי הכי טובה שפגשתי עד היום. מבחינה חיצונית ודתית הכול התאים. קלטתי לגמרי שהיא בחורה עם נשמה טהורה, בלי משחקים, רוצה להתחתן, הכל טוב אצלה. אבל היה חסר לי משהו. לא כל כך נעים לי לשתף. בבקשה תקבלו בהבנה". מה? מה זה יכול להיות? ביקשנו לשוחח עם אביעד כדי להבין מה הדבר המהותי כל כך שבגללו הוא כבר החליט שממש אין טעם בדייט שני. ומה גילינו? שהיה דייט ממש נחמד. ושירדן אכן מתוקה ומקסימה. אבל השיחה הייתה קצת רדודה, והוא לא מרגיש שמבחינה אינטלקטואלית יש שם העומק שהוא מחפש.
 
נאלמנו. ירדן היא בחורה אינטליגנטית, יש לה תואר שני, היא רהוטה, תקשורתית. לא ייתכן שעל הדבר הזה ייפול הקשר. סיפרנו לאביעד שירדן סיימה לאחרונה קשר משמעותי, ולפניו היו לה עוד שני קשרים ארוכים יחסית. היא לא מרבה לצאת לדייטים, ובאופן טבעי היא כנראה הייתה קצת נרגשת וקצת לחוצה, ולכן מן הסתם לא הביאה את עצמה לגמרי לידי ביטוי בפגישה. עוד הוספנו שיש אנשים שבוחרים להיות קצת "שמורים" בפגישה ראשונה והעומק שלהם מתגלה בהמשך. אביעד היה מאד קשוב לדברינו. אנחנו, מצד אחד, רצינו לכבד את האינטואיציה שלו ולא להפעיל לחץ מעיק, ומצד אחר, הרגשנו שאם לא נשקף את הדברים הללו, תהיה פה החמצה שבאה בקלות רבה מדי, לא חבל?
 
כמה פעמים ויתרת על הצעה שהגיעה אלייך רק בגלל שהקול שלו לא היה נשמע מלהיב בטלפון? (הבחור בכלל היה חולה, אחרי שבועיים מילואים ויומיים עם חום…). כמה פעמים חיזל"שת מישהו משום שעד שהוא התקשר כבר ירדה לך כל ההתלהבות (והבחור רק קיבל את הטלפון שלך שלושה ימים אחרי שאת נתת תשובה חיובית ואז נכנס לו ביקור מנכ"ל מפתיע והוא פשוט לא יכול היה להגיע לטלפון…). אנחנו ממהרים לשפוט, לפסול ולוותר בקלות שהיא כמעט בלתי נסבלת.
 
אז בבקשה, בפעם הבאה שאת מוותרת בקלות על הצעה שעל פניו נראית טובה – עצרי רגע לבחון אם הסיבה שבגללה דחית את ההצעה היא אמיתית. כי אולי, רק אולי, יש משהו טוב שאת מפספסת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *