השבוע היינו בחתונה מרגשת במיוחד. החתונה של מירית ומתן. התלהבנו במיוחד מסיפור ההיכרות שלהם. 

למירית יש חברת ילדות, נופר שמה, שהתחתנה כמה שנים לפניה. נופר הפכה כל אבן כדי להכיר למירית בחור מתאים. בשלב מסוים כבר חשבה שמיצתה את כל המאגרים והרגישה מיואשת ומתוסכלת, אבל היה ברור שמירית מצפה ממנה לעשות עוד מאמץ ולא לוותר. ואז הבריק במוחה הרעיון. נופר הושיבה את בעלה על תמונת המחזור שלו מהישיבה והם עברו אחד-אחד כדי לראות מי רווק ויכול להתאים. פתאום צצה התמונה של מתן. אז נכון שהם לא היו בקשר כבר כמה שנים, אבל מה לא עושים בשביל חברה? ואכן – החיבור היה מושלם! ראינו בחתונה עד כמה הסיפור הזה השפיע על האורחים. אנשים התחילו לחשוב על החבר'ה מהטירונות, חברות מהשירות, אנשים שלמדו איתם באוניברסיטה. היה באזז מטורף באוויר – זה היה מחשמל ממש. 

בטור האחרון דיברנו על 'חובת הלבבות', על התפקיד שלנו בתור חברים ובני משפחה לפעול, להכיר ולשדך לקרובים ולסובבים אותנו. הפעם אנחנו מבקשות לתת הכוונה פרקטית כדי שכולנו נעבור מהלכה למעשה. 

בתור התחלה העלו אותם למודעות. קחו דף לבן, הכינו טבלה של בנים ובנות שאתם מכירים. בכל פעם שתפגשו רווק/ה הוסיפו לרשימה. יש לכם יותר מעשרה? מצוין. בחרו חמישה שבהם תתמקדו בכל הכוח.

היו יצירתיים – כמו נופר, היכנסו לתמונות מחזור, לקבוצות ווטסאפ, תגללו בפייסבוק את כל החברים שלכם. 

היו אמיצים – אל תתביישו לחדש קשרים, לשאול אם יש להם חברים או אחים שמחפשים. 

היו פתוחים – דברו איתם על דייטים מהעבר, אולי יש מישהו פוטנציאלי ששווה לתת לו שוב צ'אנס?

אתם מוזמנים לחתונה? מעולה! הרימו ראש וחפשו חברים וחברות פוטנציאליים של החתן או הכלה. נכון שבערב אחד קשה להכיר באמת, אך מספיק שתעוררו את תשומת לב הסביבה, ובהמשך קבלו על עצמכם את הבירור וההיכרות. 

מאחר שאנחנו מציפות בכל מקום את ה"אני מאמין" הזה, אנחנו נתקלות גם בתגובות כמו: "אני מפחדת להציע לחברה שלי, כי אם זה לא 'בול' מה שהיא מחפשת, זה ישרוף אותי מולה", "מה עכשיו אני אציע לשכן שלי מישהי שאני בקושי מכירה ורק ראיתי אותה בחתונה? הוא ישר ישאל אותי על סמך מה החלטתי שזה מתאים".

חלק מהאומץ זה גם לא לפחד להציע הצעה. ההצעה לא חייבת להיות מושלמת, וקחו בחשבון שאחד או שניים מהצדדים יסרבו להצעה. אל תיקחו את זה אישית ואל תתנו לזה לרפות את ידיכם. שם המשחק הוא להיות בעשייה. בדיוק כמו שאנחנו מצפות מהרווקים והרווקות להיות בעשייה למען מציאת זוגיות, כך גם עלינו מוטלת החובה החברתית הזו. מומלץ לבחור יום ושעה בשבוע שאותו אנחנו מקדישים לחיפוש רעיונות ולהצעת הצעות. טיפ מאיתנו: מוצ"ש זה זמן מצוין. 

נכון שמצד אחד זה יכול להיות מורכב, רגיש ודורש תחכום ומקצועיות, אבל מצד שני זה יכול להיות הכי פשוט, ישר ולעניין. 

אז לכו על זה, בפשטות וישר לעניין. וכשזה נהיה יותר מורכב ואתם מרגישים שהחברה או הבן צריכים קצת יותר מהצעה טובה וליווי מקצועי יכול לעזור, חפשו אנשי מקצוע או מיזמים חברתיים שייתנו גיבוי מקצועי לרצון הטוב ולאכפתיות שלכם.

הם יודו לכם כך או אחרת.





אז לכו על זה, בפשטות וישר ולעניין. וכשזה נהיה יותר מורכב ואתם מרגישים שהחברה או הבן צריכים קצת יותר מהצעה טובה, וליווי מקצועי יוכל לעזור, חפשו אנשי מקצוע או מיזמים חברתיים שייתנו לכם גיבוי מקצועי לרצון הטוב ולאכפתיות שלכם. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *