ביום יום אנו פוגשות דילמות רבות סביב מתי ואיך לספר על מצבים רגישים, סודות אישיים . 

נעמה הגיעה אלינו לפגישת ייעוץ. " פגשתי בחור. חמוד ממש" היא מספרת בחיוך מבויש ועיניים נוצצות. "חברה הכירה בינינו ויצאנו סה"כ פעמיים, אבל ברור לי שזה זורם ויהיה המשך. ועכשיו אני מתלבטת איך לספר לו שיש לי סכרת" 

"מה ההתלבטות?" אנחנו שואלות.  "מצד אחד, אני מפחדת שברגע שהוא ישמע שיש לי סכרת הוא יחתוך, עוד לא נוצר חיבור מספיק חזק שיהיה לו שווה להכניס ראש בריא למיטה חולה. מצד שני, זה לגמרי חלק ממי שאני וחשוב לי שהוא יידע, זה לא משהו שאני רוצה להסתיר."

סכרת, אפילפסיה, מחלת קרון, החלמה מסרטן ועוד התמודדויות, שלא ניכרות לעין אבל יש להן השפעה על  החיים שלנו ועל בן הזוג הפוטנציאלי – איך ומתי משתפים? 

בקרב שדכנים יש דעות לכאן ולכאן האם לספר מראש על התמודדויות כאלה, עוד בשלב הצעת ההצעה. אנחנו לא נכנסות לסוגיה הזו. פה מדובר על שני אנשים שכבר הכירו ויצאו לדייט או שניים וההמשך נראה טוב. מה עושים? 

ניגש לזה ברמה העקרונית ואחר כך ברמה המעשית. 

המחלה שלך היא חלק ממך, אבל היא לא מה שמגדיר אותך. את בן אדם שלם, עם כל האהבות שלך, החלומות שלך, העשייה שלך וההיסטוריה שלך. ואת כל זה את מביאה איתך לעולם הדייטים. רגע לפני שאת משתפת בהתמודדות שלך, חשוב שתהיי במקום שלם עם עצמך, על כל מה שאת. בשלב הבא, נסי רגע להיכנס לנעליים של הצד השני. "ברור שהייתי רוצה לדעת אם יש לו משהו שגם ישפיע עליי או על הזוגיות שלנו. ובמיוחד אם זה משהו שאני לא מכירה ונשמע מלחיץ"

בדיוק מהמקום הזה, חשוב שתגיעי לשיחה איתו. רק את יודעת בדיוק עד כמה הסכרת שלך מאוזנת ועד כמה אין לה כמעט השפעה על היום יום שלך. מי שזה לא חלק מהעולם שלו, ניזון מסטיגמות וממידע לא מהימן, והתפקיד שלך להפיג חששות, לתת מידע אמין וגם לגלות אמפטיה לחששות שלו. 

ועוד מילה עקרונית לפני הפרקטיקה. הסמן הטוב ביותר עבורך לדעת מתי לשתף בקושי או התמודדות (ובאמת שהסכרת שלך היא רק דוגמא לעוד הרבה "סודות" אישיים) היא תחושת האמון שלך בבן הזוג. כשאת מרגישה שהוא לא יפגע בך כשתחשפי בפניו את ההתמודדות שלך, שהוא יהיה מספיק פתוח וכנה איתך לשאול שאלות, לנסות ולהבין ולא לברוח – זה הבסיס הכי חזק לפתוח בשיחה. 

"יצאנו אמנם רק פעמיים, אבל אני מרגישה שזה יהיה הוגן מצידי לשתף כבר".

מצוין, אז הנה כמה נקודות שכדאי לזכור:

אל תתחילי את השיחה ב: "יש לי משהו לספר לך…" או "אנחנו צריכים לדבר". תקלילי.. אם הגישה שלך תהיה מנרמלת ככה זה גם יתקבל על ידי הצד השני. 

תדאגי שזה יהיה חלק משיחה שכבר זורמת, ולא כשאתם רגע לפני סיום הדייט. תאפשרי לו לעכל, לשאול, ותעני על הכל הכי בפתיחות.  פתיחות גוררת פתיחות. יש מצב שהוא יעריך את האמון שלך ויבחר גם לשתף במשהו אישי. תהיי שם בשבילו, קשובה, מכילה, סקרנית, מתעניינת ואמפטית – בדיוק כמו שציפית שהוא יהיה.

כמובן שיש מצב שהשיחה לא תלך כמתוכנן. ייתכן שתתאכזבי. זה חלק מהחיים ועדיף לדעת בשלב הזה שהבחור הוא לא הפרטנר הנכון. זה בסדר, כי הפרטנר הנכון שלך יידע להכיל ולקבל אותך על כל מה שאת.











 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *