אחרי החגים, יצאנו להתאוור. בחרנו בבית קפה שנשקף אל הים, סביבנו זוגות, ואנחנו מהמרות בינינו באיזה דייט או באיזה שלב כל זוג נמצא. קלטנו שפת גוף, מי מוביל את השיחה ולבסוף מי משלם. זה הזכיר לנו את הסיפור של עוז ולבנת.

עוז, שחי בסצנה התל אביבית כבר כמה שנים, החליט לאחרונה שנגמרו המשחקים ושהוא רוצה להכיר מישהי לקשר רציני. הוא יצא עם לבנת שלושה שבועות. "הכל היה טוב עד שבדייט האחרון שלנו, במסעדה, שאלתי אותה אם יש לה עשרה שקלים בשביל הטיפ. למחרת קיבלתי הודעה ש'ייבשתי אותה' במסעדה ושזה לא בסדר שהיא שילמה טיפ. לא מבין את הבחורות האלה! יצאנו לשמונה דייטים ובכולם שילמתי. כתבתי לה שאני לא מבין מה העניין בכלל וחטפתי על הראש. 'באמת עוז? אתה שילמת על הכל? השיחה הזו מביכה אותי. אולי שכחת שהלכנו לתערוכה, אני קניתי לנו כרטיסים ואתה לא חשבת לשלם על הכרטיס שלך, ואחר כך כשהלכנו לבית קפה והייתי צריכה לשלם חצי-חצי על כוס קפה, ואז במסעדה ייבשת אותי אמרת לי: 'את רוצה לשים טיפ?'. מה חשבת, שאני אגיד לך לא על עשרה שקלים?! נחנקתי מבושה'".

עוז סיים את תיאור ההתרחשויות והיה ניכר שהוא נסער ובעיקר פגוע. אנחנו מכירות אותו ויודעות שהוא יוצא הרבה ויודע להיות ג'נטלמן. 

"זה באמת לא נעים לחטוף כזו מקלחת קרה ממישהי, אבל אולי יש משהו בדבריה?", בדקנו איתו בזהירות. "בסוף היא נתנה כאן כמה דוגמאות שהפריעו לה, אז אולי יש כאן הזדמנות בשבילך ללמידה?".   

"אני תמיד מוכן ללמוד ולהשתפר", ענה עוז. "היא רצתה שנלך לתערוכה – אז היא הזמינה כרטיסים. סבבה. וכשישבנו לקפה, הוצאתי כרטיס אשראי וגם היא הוציאה, אז נהיה חצי-חצי. בשביל מה היא הוציאה את הכרטיס אם היא לא רצתה לשלם?".

כסף הוא נושא נפיץ שיכול להפיל קשרים. הנה כמה כללי אצבע בעניין הזה שיעזרו לכל הצדדים:

נתחיל בהכללה הכי גורפת, אבל חשוב שהיא תהיה מונחת על השולחן: כל מי שיוצאת עם בחור, מצפה שהוא יהיה לארג'. זה משהו שייבחן, אפילו בתת-מודע, כבר מהדייט הראשון. ועל כן, עם כל הכבוד לפמיניזם ולשוויוניות – אתה תמיד תשלם על הדייט הראשון. כל עוד אתם בשלב החיזור ובניית הקשר, תגלה רוחב לב אמיתי, תנסוך תחושת ביטחון ויציבות ותשלם בכיף. לא חייבים לצאת למסעדות יוקרה. כולנו זוכרים את הדייטים בקורונה על ספסל בפארק עם פק"ל קפה. אפשר ליזום פיקניק, ואם הבאת כלים יפים, שתייה מפנקת וכריכים מושקעים – יצאת גדול ובלי חור בכיס. 

ומה עם הצד שלה? אין לה אחריות כאן? ודאי שכן! לבנות אנחנו אומרות – תהיו הוגנות ואמיתיות. אם הפמיניזם בוער בך – מצוין. תגידי מראש שזה עקרוני לך לחלוק תמיד את החשבון. ובכל מקרה, זכרי שיש כאן גבר שעובד לפחות כמוך לפרנסתו, וכל עוד אין לכם חשבון משותף ואת בונה כאן קשר שמבוסס על שותפות והדדיות, תציעי להשתתף בהוצאות ותתכווני לזה! אם הוא מתעקש לשלם, תציעי לפחות להשאיר טיפ, וככל שהקשר יתקדם תתחשבנו פחות.  

דבר אחרון קשור להבנה ששני אנשים שונים תמיד יגיעו מבית שבו הייתה גישה שונה לכסף. לנקודה הזו יש השפעה משמעותית ככל שהקשר מתפתח, והיא רלוונטית גם לתקשורת ביניכם. אז איך תהיו אמיתיים גם בעניין הזה? איך לזהות נורה אדומה של קמצנות או נצלנות ואיך לפתוח את זה לשיח ביניכם? זה כבר נושא לטור חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *