זוכרות את עינת מהטור האחרון שלנו? עינת חזרה לעולם ההיכרויות אחרי 14 שנות נישואין ונתקלה בכללי משחק שכלל לא ידעה שהם קיימים וכעת עליה להתנהל בתוך עולם שונה לחלוטין ממה שהכירה.

"אוקיי, עשיתי את שיעורי הבית שנתתן לי" היא מתיישבת וכולה חדורת מוטיבציה. הגדרתי את המטרה שלי ואפילו רשמתי אותה בראש הדף – להתאהב מחדש ולהיות בזוגיות מיטיבה.

מהמם עינת! ניסוח מדויק וחד. 

בטח, היא אומרת. הנייר סופג הכל. הבעיה שלי היא איך לעבור מהנייר למציאות? איך להתמודד עם העולם המטורף שאני פתאום מגלה. 

בשביל זה אנחנו כאן. נלמד לחבק את השינוי ????

את השלב הראשון עברת ובגדול – להכיר בשינוי. לא לטאטא מתחת לשטיח. ספוילר-  ההכרה החשופה הזו מעוררת תחושות קשות. אבל, אין ברירה. כשמתבוננים בשינוי נכוחה, מקבלים את קיומו, זה צעד ראשון הכרחי. 

ועכשיו – לעבור לנקודת מבט אופטימית. כן!! כי הנטייה הטבעית שלנו היא לראות את ההשפעה השלילית של השינוי על העולם המוכר לנו. במקום זאת, הכיני רשימה של כל מה שיכול לצאת לטובה מהמצב החדש שבו את יוצאת לדייטים, מכירה אנשים חדשים ומתקדמת לעבר המטרה שלך. תחשבי גם על הטווח המיידי וגם על הטווח הרחוק. וכשקשה – תחזרי לרשימה הזו. היא המצפן. 

"תקשיבו, זה מכניס אותי לסטרס כל העניין הזה".  עינת, אנחנו עונות לה, זה בדיוק השלב הבא. שינוי יכול להוביל למתח. את יודעת שיש פסיכולוגים שטוענים שהלחץ שלנו מזה שאנחנו בלחץ משפיע על הגוף והנפש שלנו עוד יותר מהמתח הראשוני שלשמו התכנסנו? אז זה בסדר להיות במתח, אבל אל תעמיסי על עצמך יותר ממה שזה באמת. 

הלאה, אז אמרנו ששינוי מעורר אצלנו תחושת פחד. פחד מלשווק את עצמי, מלחשוף את עצמי למישהו חדש. מובן. אבל – אנחנו לא נותנים לפחד לנהל אותנו או לשתק אותנו מעשייה. השיטה היא להתנהל עם הפחד במקביל לערכים שלנו. אנחנו רואות את סימני השאלה על הפרצוף של עינת. 

את חוזרת לרשימה שלך, ומזכירה לעצמך מה חשוב לך, ולמה את מתנהלת עכשיו בתוך המקום החדש והשונה הזה. "כי אני רוצה להיות מאושרת! חשוב לי שהילדים שלי יחוו מודל של זוגיות טובה." היא ממהרת לענות וזה סימן מצוין שהערכים יושבים אצלה חזק. זכרי עינת, המטרה שלך והערכים שלך מביסים כל תחושה של פחד וברגע שאת מתחברת לתמונה הגדולה,למצפן ולערכים, הפחד והמתח נכנסים לפרופורציות הנכונות. 

מתקדמים שלב – לא עוברים לבד תקופה של שינויים. חשוב שתשתפי את מי שהכי נוח לך, אם זה משפחה או חברות. דברי איתם על מה שאת חווה, על הרגשות שלך, המחשבות והפחדים. העיקר, לא להישאר עם החוויה לבד.נסי למצוא את קבוצת השווים לך, נשים וגברים שנמצאים או שהיו במצב שלך והם יכולים להוות תמיכה וגם השראה – שהנה הם כבר רואים את האור בקצה המנהרה – וגם את בדרך לשם. 

ודבר אחרון – גלי גמישות והכלה. החיים דינמיים ואף אחד לא מבטיח לנו שמה שתיכננו היום אכן יקרה מחר. כולנו חווים שינויים והחוויות הללו מעצבות את מי שאנחנו ולכן כל כך חשוב להיות בגמישות מחשבתית ולזרום עם השינוי, כי בסוף הוא מוביל אותנו מהעולם הקודם שלנו לעתיד טוב יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *